GINOP 6.2.3-17-2017-00023

A projekt tervezése során az alábbi célok kerültek meghatározásra:

  • Végzettség nélküli iskolaelhagyók arányának csökkentése.
  • Korai jelzőrendszer kialakítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése céljából.
  • Beavatkozási módszertan kidolgozása, a lemorzsolódás megakadályozására.
  • Olyan módszertanok, programok kidolgozása, amely segíti a már lemorzsolódottak felzárkóztatását, visszatérését a munka, vagy az oktatás világába.
  • Szakképzés minőségének, hatékonyságának és eredményességének javítása, a tanulók eredményességének javítása érdekében.
  • A diákok végzettségi szintjének növelése, továbbtanulók arányának emelése, amely következménye a lemorzsolódás csökkenése.
  • Szakemberek fejlesztése a következő terülteteken, annak érdekében, hogy a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók esélyeit javítsák, alap és kulcskompetenciáikat fejlesszék:
    • szervezeti kultúra fejlesztése,
    • alapkészségek fejlesztésére alkalmas eszközrendszer fejlesztése.
  • HÍD programban illetve a szakképzésben tanulók alapkészségeinek fejlesztése.
  • Szakképzés eredményesebbé tétele.
  • Iskolai teljesítmény növelése.
  • Egész életen át tartó tanulásra való igény felkeltése.
  • Személyekhez igazodó, személyközpontú, az egyéni fejlesztést rendszerszerűen kezelő pedagógiai gyakorlat kialakítása és annak fenntartását szolgáló szakmai támogató rendszer működtetése.
  • Az életpálya-építés központba helyezése, a karrier tanácsadás és a pályaorientációs eszközök felhasználásával.
  • Kompetencia alapú program kialakítása, az alapkészségek és a releváns kulcskompetenciák eredményes, hatékony fejlesztése.
  • Modulrendszerű tananyag kialakítása, sok választható elemmel, rugalmas, az egyéni tanulási utakat támogató, a tehetséggondozást segítő, gyakorlati, tantermen kívüli, epochális, projekt alapon megszervezett képzési rendszer működtetése.
  • Megtartó képességük kialakítása és fejlesztése érdekében a kedvezményezett intézmények holisztikus, folyamatos fejlesztése, az intézmények, a tanárok, a vezetők megfon- tolt, pontos helyzetképen alapuló bevonásával, partnerközpontúságra és befogadó szemléletre támaszkodva.
  • Magas színvonalú, hatékony csoportmunka szervezése, annak érdekében, hogy a tanulók közötti tudásbeli különbség és kifejezőkészség tág határait felmérve, a hátrányos helyzetű, tanulásban lemaradt tanulók esélyegyenlőségét és fejlesztését meg lehessen valósítani a „Minden tanuló tehetséges” elv alapján.
  • Ágazatközi (pl. szociális, egészségügyi, ifjúsági, gazdasági, köznevelési, non-profit stb.) együttműködések és partnerség kialakítása a hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása érdekében.
  • GINOP-6.2.2-VEKOP/15 és GINOP-6.2.4-VEKOP/16 megvalósítóival történő szoros együttműködés.

Komplex-pedagogiai-modszertani-fejlesztesi-terv-tananyagok